Prawidłowa organizacja swojego czasu pracy w szkole i umiejętne nawiązywanie kontaktów z otoczeniem
|
LP
|
ZADANIE
|
FORMY REALIZACJI
|
OSOBY WSPIERAJĄCE
|
TERMIN
|
DOWODY REALIZACJI, WSKAZÓWKI, UWAGI
|
1
|
Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego
|
Poznanie przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli Opracowanie planu rozwoju zawodowego
|
Dyrektor szkoły, opiekun stażu,bibliotekarka
|
IX. 05
|
Poprawnie opracowany plan rozwoju zawodowego
|
2
|
Nawiązanie kontaktu między stazystą i opiekunem stażu
|
Bezpośrednia rozmowa zawarcie pisemnego kontraktu pomiędzy stażystą i opiekunem
|
Opiekun stażu
|
IX.05
|
Opracowanie zasad współpracy
|
3
|
Ustalenie z opiekunem terminów i tematyki zajęć na okres stażu, z uwzględnieniem zajęć obserwowanych oraz prowadzonych
|
opracowanie zakresu oraz tematów zajęć
|
Opiekun stażu
|
IX.05 – V. 06
|
Scenariusze zajęć oraz potwierdzenie opiekuna stażu
|
4
|
Poznawanie literatury pedagogicznej
|
Czytanie literatury pedagogicznej
|
Opiekun stażu, bibliotekarka
|
IX.05 – V. 06
|
Refleksja
|
5
|
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego
|
Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, scenariuszy, planów hospitacji oraz przeprowadzonych zajęć, wniosków, recenzji przeczytanych lektur
|
Opiekun stażu
|
IX.05 – V. 06
|
Teczka stażysty
|
6
|
Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
|
Autorefleksja, autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego
|
Opiekun stażu
|
V. 06
|
Sprawozdanie z realizacji stażu
|
Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły
|
1
|
Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły
|
Udział w Radach Pedagogicznych, zespole przedmiotowym jęz.angielskiego, spotkania i rozmowy z pracownikami szkoły
|
Dyrektor szkoły, opiekun stażu, przewodniczący zespołu przedmiotowego, bibliotekarka
|
IX.05 - V. 06
|
Lista obecności na radach, zespole przedmiotowym jęz.angielskiego, potwierdzenie prowadzących
|
2
|
Zapoznanie się z rozkladem zajęć w szkole, dyżurami, zastępstwami, zasadami współpracy pomiędzy dyrektorem i pracownikami
|
Obserwacja na bieżąco, uczestnictwo w spotkaniach Rady Pedagogicznej
|
Dyrektor, zastępca dyrektora, opiekun stażu
|
IX.05 – V. 06
|
Organizacja zajęć własnych, udział w spotkaniach zespołu przedmiotowego jęz.angielskiego
|
3
|
Poznanie dokumentów obowiązujących w szkole: Statutu szkoły, Regulaminu Pracy i wynagradzania, WSO, WDN, programu wychowawczego i profilaktyki oraz dokumentów związanych z zajęciami opiekuńczo-wychowawczymi: dziennikami zajęć wychowawczych, rozkładami zajęć itp.
|
Analiza dokumentacji, dokonywanie samodzielnych wpisów do dzienników Analiza Planu Wynikowego
|
Dyrektor, opiekun stażu, bibliotekarka
|
IX/X.05
|
Dokonane wpisy w dziennikach Propozycje zmian w Planie Wynikowym adekwatnie do mozliwości oraz specyfiki pracy z grupami uczniów
|
4
|
Poznanie podstawowych zasad BHP w szkole
|
Lektura obowiązujących aktów prawnych, uczestnictwo w szkoleniu
|
Dyrektor, opiekun stażu, inspektor BHP
|
IX-XI. 05
|
Oświadczenie o znajomości przepisów oraz świadectwo ukończenia kursu
|
Rozwijanie umiejętności dydaktycznych oraz rozwijanie spostrzegawczości, umiejętności analizy i wyciągania wniosków
|
1
|
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna lub innego nauczyciela oraz pedagoga szkolnego
|
Hospitacja według wcześniej opracowanych narzędzi, omówienie i zapisanie jej wyników z uwzględnieniem: wykorzystania czasu na lekcji, stosowanych środków dydaktycznych, sposobu prowadzenia zajęć, zajęć pozalekcyjnych sprzyjających rozwojowi zainteresowań ucznia.
|
Opiekun stażu, dyrektor, nauczyciele, pedagog szkolny
|
Min. raz w miesiacu IX.05 – V.06
|
Udokumentowane spostrzeżenia oraz wnioski z hospitacji
|
2
|
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna lub dyrektora
|
Opracowanie scenariusza zajęć, konsultacja, analiza, ewaluacja
|
Dyrektor, opiekun stażu
|
Min. raz w miesiącu IX.05 – V.06
|
Konspekty z zajęć, wnioski i uwagi do realizacji
|
3
|
Ocena własnych umiejętności, analiza mocnych i słabych stron własnej działalności
|
Działanie autorefleksyjne, dokumentacja efektów własnej pracy z uwzględnieniem opracowanych narzędzi badań analiz i ewaluacji.
|
Praca samodzielna, z opiekunem stażu
|
Na bieżąco
|
Autorefleksja, autoanaliza, ustalenie tematyki szkoleń celem podniesienia kwalifikacji
|
4
|
Uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym wewnątrzszkolnym, pozaszkolnym oraz samokształceniu
|
Zbieranie informacji wzbogacających warsztat pracy, udział w warsztatach i kursach. Lektura czasopism pedagogicznych, psychologicznych oraz książek o tematyce pedagogiczno – psychologicznej.
|
Dyrektor, opiekun stażu, bibliotekarka, doradcy metodyczni
|
W ciągu trwania stażu
|
Świadectwa, potwierdzenie udziału przez opiekuna stażu. Refleksja nad przeczytanymi pozycjami.
|
|
|
|
|
|
|
5
|
Wspomaganie aktywności oraz zainteresowań uczniów w zakresie jęz.angielskiego, wiedzy o Wielkiej Brytanii oraz multimedialnych metod samoedukacji
|
Udział wychowanków w kole jęz. angielskiego poświęconemu aspektom nie objętym programem nauczania.
|
Dyrektor, nauczyciele jęz. angielskiego, nauczyciel informatyki (dostęp do pracowni)
|
Cały rok
|
Sprawozdanie z działalności koła języka angielskiego.
|
6
|
Wykorzystanie posiadanych umiejętności dotyczących multimedialnych technik pracy
|
Publikacja w Internecie planu rozwoju. Przygotowanie materiałów na zajęcia z wykorzystaniem komputera. Przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej.
|
Nauczyciel informatyki
|
W trakcie stażu
|
Teczka stażysty, dyskietka z zapisem elektronicznym.
|
Posiadanie wiedzy z zakresu problemów wychowawczych szkoły oraz umiejętność poszukiwania źródeł informacji o uczniu
|
1
|
Poznanie sytuacji wychowawczej wychowanków
|
Rozmowa, wywiad
|
Opiekun stażu, pedagog szkolny, dyrektor, wychowawca, nauczyciele, rodzice
|
Cały rok
|
Charakterystyka poszczególnych uczniów lub grupy uczniów w wybranej przez siebie formie.
|
2
|
Poznanie instytucji pomocnych w sprawach wychowawczych
|
Własne poszukiwania, rozmowa w zespole wychowawczym, uzyskanie informacji od osób kompetentnych
|
Pedagog szkolny, opiekun stażu, dyrektor
|
X/XI.05
|
Poświadczenie pedagoga szkolnego
|
3
|
Pogłębienie wiedzy oraz umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowanków
|
Udział w szkoleniu, lektura pedagogiczna i psychologiczna
|
Opiekun stażu, bibliotekarka, osoby prowadzące kursy
|
Na bieżąco
|
Zaświadczenia, własne notatki
|
4
|
Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego
|
Samoocena
|
Dyrektor, opiekun stażu
|
V. 06
|
Teczka stażysty
|